blog ini mengisahkan 5 org sekawan yang memang giler2 and happy sentiase..mereka adalah: bun,reza,luke,fadh n capix.. Always Together

Saturday, May 16, 2009

the downturn of my family>LUKE

haha!! fadh dh wt cirit prangai mr bean die tuh! leh lak upload video mr bean kt cni..


ermm..
aku xtau nape..
tp aku rse, time cuti nih laa yg x brape best antare sume cuti2 aku b4 diz..
mmg laa agk best ble aku ade same ngn hanis..
or even ngn family aku..
n mmber2 o clasmates aku..
tp...
uhh..
aku ksian sgt ngn family aku..
abah n mama..
pnat bkerja..
nk sara ktorg anak2..
abah wt construction ngn catering(kadang2 je), while mama pengetua kt sambest..
hr tuh, aku nk kua..
abah tbe2 ckp:
"man, jgn balik lmbt2 sgt. membazir j kuar tuh. abah tengah xde duit ni.."
aku trus tutop balik pntu, x jdik kua..
aku tarik kosi dok kt seblah abah..
abah smbg lg:
"nex sem, kalo cnstuction abah x siap lg, duit blanje man tpakse abah reduce.."
aku: xpe laa.. asalkn sume kje abah leh siap..
abah: skg ni duit deposit cnstruction tuh tgh x cukop. duit gaji mama pon abah tpakse pnjam dlu..
aku: yeke.. kalo abah nak, kua kn la duit savings adek kt bank.. bg cukop..
abah: xyah laa.. bkn bnyk.. tp skg kite kne jimat2 laa.. abah ngn mama sume pon xde duit..
aku: abes dhuha ngn aufa(akak2 aku) xde support ke?
abah: bia laa.. dhuha tuh hg pon paham perangai die.. aufa plak nk jage pki duit utk anak die lg..
aku: laa dorg kn kje... xkn xde bg duit kt abah mama sket pon?
abah: ade laa dorg bg.. tp dh tuhan bg kite susah time ni, nk wt cmne.. trime j laa..sbb tu abah nk soh hg tlg abah wt kje.. skg ni pkerje cnstruction pon x cukop..
aku: ermm boleh j.. nti abah gtau laa kt adek nk wtpe..

sok nye tuh aku mule kje kt site ngn abah..
mmg pnat gile..
kulit tgn aku sume dh mggelupas sbb kje berat gle..
nk banding ngn pkerja abah aku, mmg la aku ni agk lmbt..
dorg dh biase..
hurmm..
xpe laa..
aku ksian sgt ngn abah n mama skg nih..
tp dgn ade progrm brakit tuh..
1 mggu lak tuh!!
aku dh cnfirmkn ngn encik mus yg aku pegi..
n abah pon bagi pegi..
tp aku cm x smpi ati j..
urghh...!

what should i really do?
kalo aku pegi berakit, i'll turn my dad down..
kalo x p lak, cik mus ssh ati sbb sume org lain xnk pegi n die dh x cukop org..
cmne nih...?
huh!!

2 comments:

  1. hmm.. lukman kene pk mane yg terbaik..
    hati mak bapak kite yg paling penting dari segala-galanye.. tp, kalau ayah lukman x kesah lukman pegi seminggu, pegi je laa.. sekejap je..
    ikut kate hati.. ikut rase hati seorang anak..

    ReplyDelete
  2. thnx kak aien!! hehehe.. skg dh cnfirm pegi..
    dh bncg2 ngn my parents hr tuh..
    dorg ok j..

    ReplyDelete